פרויקט מנהרת
כביש 60

פרויקט מנהרת כביש 60

פרויקט כביש המנהרות (60) בכניסה הדרומית לירושלים, הוא אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמשמעותיים בארץ בשנים האחרונות.

אורכו של כביש המנהרות 12 ק"מ מצומת הרוזמרין בשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר. הפרויקט כולל את הרחבת הכביש, הוספת שני נתיבי תנועה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, האחת באורך של 300 מ' והשנייה באורך 900 מ'.

ניטור רציף של המנהרה קריטי לאורך ביצוע הפרוייקט ולשם כך חברת גבי שואף התקינה מעל 300 סנסורים אופטיים, עשרות אקסטנציומטרים, אינקלינומטרים ומערכות Strain gages.

כל מערכות הניטור המופעלות ע"י החברה עובדות על בסיס ציוד מהמתקדמים בתחום התקשורת האלחוטית.

 

מנהרת שז"ר שהוקמה במהלך הפרויקט באורך של 250 מטר ובעומק של 30 מטר מתחת לפני הקרקע מובילה מצומת גשר המיתרים ועד לחיבור עם רחוב אגריפס. מעל תוואי המנהרה כביש ומבנים סמוכים החשופים לתזוזות ושקיעות כתוצאה מעבודות הכריה.

חברת גבי שואף נבחרה לבצע ניטור גיאוטכני בכביש ובמבנים הסמוכים מעל תוואי המהנהרה בכניסה לעיר למשך 3 שנים.

כחלק מהפרויקט ביצעה חברת גבי שואף ניטור מסיבי של הכביש והמבנים הסמוכים באמצעות מערכות ATS לכל אורך תקופת הכרייה. כל המידע הועבר אונליין אל חדר בקרה תוחזק למשך כל הפרויקט 24/7.

כיום ממשיך להתבצע הניטור של פירי הכניסה לעיר, תחת חברת לינום וספיבק.

כביש 60